הועדה המקומית תל אביב הקפיאה תוכנית בצפון מערב תל אביב לצורך הוספת זכויות בנייה המתבקשות לאור פינוי שדה דב

 

הועדה המקומית תל אביב אישרה את פרסום סעיפי הקפאה (סעיפים 77+78  לחוק התכנון והבניה) אשר ימנעו הוצאת היתרים בתוכנית 3388 בצפון מערב תל אביב עד להכנתה של תוכנית עדכנית למתחם, לתקופה של שלוש שנים

התוכנית המדוברת, מתפרשת על כ- 190 דונם וממוקמת בין הגוש הגדול, רובע שדה דב והשטח הנכלל בתוכנית 3700. הקרקע עצמה בבעלות בעלי קרקע פרטיים רבים ברובה, רמ"י ועיריית תל אביב. ב- 20 השנים האחרונות קודם תכנון במתחם הכולל מגבלות גובה הנגזרות מהסמיכות לשדה דב.


הועדה עמדה על המשך קידום התכנון באותה המתכונת שקודמה בעת שהשדה היה קיים, ואכן ועדת הערר החליטה לפני כחודשיים לתת תוקף לתוכנית אשר קובעת אף טבלאות איזון וחלוקה בין הבעלים, כעת מבינים בוועדה המקומית שלאור פינוי השדה התוכנית שקודמה אינה עומדת בתפיסת התכנון העכשווית והיא אינה מנצלת את הפוטנציאל אשר טמון בחטיבת השטח. כמו כן התוכנית לא כוללת התייחסות לנושאים כמו צפיפות, עירוב שימושים, התייחסות לקו הירוק של הרכבת הקלה ועוד... לכן בכוונת הועדה המקומית להכין תוכנית חדשה במתחם אשר תהייה אף תוכנית איחוד וחלוקה על כל המתחם ותעצים את זכויות הבניה.

 
בשל זאת, הועדה ביקשה לפרסם הודעה על תוכנית חדשה על פי סעיף 77 ולקבוע כי תנאי להיתר בנייה יהיה אישור התוכנית החדשה.

                                         עו"ד שמואל שוב - שותף מנהל משרד שוב ושות' | צילום: סטודיו תומס

עו"ד שמואל שוב שותף מנהל במשרד שוב ושות' אשר מייצג חלק מבעלי הקרקע מציין כי מצד אחד מדובר בעיכוב נוסף באפשרות של בעלי הקרקעות לממש את הקרקע אך מצד שני תוספת הזכויות הצפויה במסגרת התוכנית תעלה את ערך הקרקעות המצויות ברשותם. עוד הוא מוסיף, כי גם בתוכנית 3700 הסמוכה נבחנת עכשיו תוספת זכויות באזורים שהיו סמוכים לשדה ולמרות הזמן הכרוך בכך הרי שזאת ההחלטה הנכונה לטווח הארוך. לדבריו, כעת נותר רק לקוות שבעלי הקרקעות לא ימתינו עשרים שנים נוספות לאישור התוכנית החדשה ושוועדות התכנון יזרזו את אישור התוכנית שתספק מאות דירות חדשות באזור הכי מבוקש בתל אביב.